Заклад дошкільної освіти №8 "КРУЧАЙЛИК"

Ніжинської міської ради Чернігівської області

В 2023/2024 н.р. в ЗДО №8 «Кручайлик» працюють такі гуртки із спрямуванням:

  • «Намистинки народної творчості» (художньо-пізнавальний напрямок), старша група, керівники Далека Т.С., Щербак Л.П.

  • «Академія маленьких дослідників» (дослідницько-експериментальний), молодша група,керівники Пономаренко Ю.М., Козінцева Ю.С.

  • «Пісочні фантазії» (художньо-творчий напрямок), старша група, керівники Куль Л.М., Коломійченко Н.В.

НАКАЗ

 

26.12.2023                                                  м. Ніжин                                                          № 72

 

Про підсумки проведення гурткової роботи

в ЗДО №8 в першому півріччі 2023/2024 н.р.

 

Відповідно до плану роботи ЗДО №8 на грудень, з метою  отримання об'єктивної інформації про якість організації гурткової  роботи, протягом грудня 2023 року директором було проведено оперативний контроль щодо вивчення даного питання.

Під час контролю з'ясовано, що в закладі відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту", інваріантної складової БКДО, на виконання річного плану роботи ЗДО №8, враховуючи результати діагностики  рівня розвитку творчих здібностей дітей середнього та старшого дошкільного віку, з метою розвитку потенційних можливостей та творчих здібностей дітей, формування естетичного смаку організовано роботу гуртків, а саме:

  • «Намистинки народної творчості» (художньо-пізнавальний напрямок), старша група, керівники Далека Т.С., Щербак Л.П.
  • «Академія маленьких дослідників» (дослідницько-експериментальний), молодша група, керівники Пономаренко Ю.М., Козінцева Ю.С.
  • «Пісочні фантазії» (художньо-творчий напрямок), старша група, керівники Куль Л.М., Коломійченко Н.В.

 

Наповнюваність гурткових груп – 8-10 дітей на одному занятті. Тривалість їх визначається з урахуванням психофізичного розвитку й допустимого навантаження. Періодичність становить 1 раз на тиждень.

Однією з умов успішної роботи гуртка є правильне його планування. Робота гуртка планується на рік на початку навчального року, але в другому півріччі можливі корегування плану. Для керівників гуртків обов’язковим є ведення ділової документації:

  • план роботи перспективний, календарний;
  • програма, за якою працює гурток;
  • графік роботи, затверджений керівником;
  • розклад занять, затверджений керівником;
  • список дітей, затверджений керівником;
  • картотека дидактичних ігор, методичних розробок;
  • журнал обліку роботи гуртка.

Під час перевірки відвідано гурткові заняття, перевірено плани роботи, проведено співбесіди з керівниками гуртків та дітьми. Виявлено, що планування роботи здійснюється згідно з факультативними програмами. Керівниками гуртків ведеться відповідна документація.

Аналіз перспективних  планів свідчить про системність  гурткової роботи.  Кількість запланованих форм роботи відповідає вимогам Інструктивно-методичного листа «Про організацію планування  освітньо-виховного процесу в ДНЗ». Мета до кожного виду діяльності ставиться конкретно, відповідно до вікових особливостей вихованців, з урахуванням розвиваючих та виховуючих компонентів.

Гурткова робота спрямована на розвиток творчості дошкільників, їх здібностей, талантів, формування естетичного смаку, здорового способу життя, на задоволення потреб дітей щодо реалізації їх особистості. Керівники  гуртків ставлять перед собою завдання зберегти, збагатити, а також розвинути обдарування дитини.

 

Гурток «Пісочні фантазії» (керівники Людмила Куль, Наталія Коломійченко)

Мета пісочної терапії – не міняти і не переробляти дитину, не учити її спеціальним поведінковим навичкам, а дати їй можливість бути такою, якою вона є.

Ігри з піском спрямовані на розвиток творчого мислення і уяви, довільної уваги, знижують тривожність і агресивність, сором’язливість і замкнутість, формують навички спілкування, дозволяють дитині навчитися висловлювати свої почуття. Граючи з піском, у дитини посилюється бажання дізнаватися щось нове, експериментувати і працювати самостійно, в пісочниці потужно розвивається тактильна чутливість як основа «ручного інтелекту». Дуже добре в іграх з піском більш гармонійно і інтенсивно розвиваються всі пізнавальні функції (сприймання, увага, пам’ять, мислення), 

 На заняттях вихователі намагаються враховувати всі сторони розвитку дитини: інтелектуальну, фізичну, емоційну і соціальну.

   Заняття проводяться в ігровій формі з урахуванням психофізіологічних особливостей дошкільного віку. Для попередження інтелектуальної та фізичної стомлюваності в ході занять відбувається часта зміна видів діяльності. Активно використовуються музично-рухові вправи.

 Основні завдання гуртка спрямовані  на сенсорний розвиток (розвиток сприйняття кольору, форми, величини); розвиток мовлення (формування навичок мовного висловлювання), мислення, уваги, пам'яті, уяви, дрібної моторики. Також сприяють естетичному вихованню, розвитку емоційної сфери, творчих здібностей, навичкам спілкування між однолітками.

    Методи навчання, які використовують вихователі у своїй роботі -  ігрові, словесні, наочні, практичні.
           Кожне заняття містить теоретичну частину і практичне розв’язання завдання. Під час занять  звучить музика, що є своєрідним фоном, який створює творчу атмосферу. Діти розв’язують творчі завдання як індивідуально, так і колективно. При колективному виконанні роботи значно прискорюється процес створення образу,  діти вчаться правильно розподіляти завдання, що сприяє формуванню комунікативних навичок, вмінню домовлятися.

  На заняттях  використовуються психологічні вправи, розвиваючі ігри, ігри на розвиток дрібної моторики, пальчикові ігри.

  Використовуються в роботі з дітьми такі  прийоми малювання піском, як пальцями (одним і кількома, ребром великого пальця), ребром долоні, кулачком, симетричне обома руками, шляхом відсічення зайвого, з використанням додаткових інструментів, насипанням піску з кулачка.

  Дуже цікавий вид роботи для дітей – малювання на піску та малювання кольоровим піском. Коли діти струшують безформенну купку піску з аркуша паперу і бачать результат — зображення певного предмета, рослини, пташки чи тварини, у них з'являється мотивація до подальшої творчості.

   Складно переоцінити позитивний вплив малювання на дитину. Це не просто розвага, гра, вміння відтворити навколишній світ. Малювання сприяє гармонійному розвитку дитини та формуванню базових якостей: розвиток мовлення, розумових здібностей Окрім цього, малювання сприяє розвитку пам’яті, уваги, зосередженості.

 

Гурток «Намистинки народної творчості» (керівники Тетяна Далека, Лілія Щербак)

У старшій групі «Живчики» кожного четверга проходить гурткова робота з патріотичного виховання – «Намистинки народної творчості».

Завдання, які ставлять перед собою вихователі, проводячи заняття гуртка:

- формування гармонійно розвиненої підростаючої особистості наділеної національною свідомістю, гідністю, здатністю зберігати і примножувати національну культуру;

- виховання любові, поваги до своїх національних особливостей; любові до культурного спадку свого народу; любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста);

- відродження національної культури за допомогою різних видів мистецтва рідного народу, використання фольклору, народних ігор, свят, обрядів.

Педагоги проводять систематичну роботу з національно-патріотичного виховання, використовуючи різні методи та форми роботи для зацікавлення та включення дітей у заняття.

Важливим напрямом патріотичного виховання є ознайомлення з народознавством: вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Через бесіди, міні-заняття та показ презентації вихователі доносять до дітей цінність нашої культури. Активно залучають вихованців до творчої діяльності (аплікації «Голуб Миру», «Подарунки Захисникам», «Квітка прав», «Лелека»). Таким чином, ознайомлюють  з культурними і матеріальними цінностями родини і народу, пояснюють зв'язок людини з минулими і майбутніми поколіннями, виховують розуміння смислу життя, інтерес до родинних і народних традицій.

Закріплювали знання про національний одяг за допомогою модного показу-дефіле, під час якого дівчатка та хлопці показали глядачам різноманіття вишиванок від минулого до сучасності. Адже вишиванка – це візитка карт ка нашого народу, наша ідентифікація та код народу.

 Невід’ємною частиною нашої культури є хустка, яка є окрасою дівчини, жінки, передавалася з покоління в покоління.. Тому до Дня хустки провели гурткове заняття, присвячене цьому атрибуту національного одягу. Розкрили сакральний зміст хустки, її призначення та жіночу силу.

Загалом, дітям подобаються заняття гуртка, адже вони сповнені цікавинок та різних завдань, які допомагають вихованцям поринути у нашу культуру, розкрити для себе певні теми більш глибше. Вихователі привчають дітей до незламного українського духу. Через вікову історію надихають  бути маленькими патріотами та захисниками нашої держави.

 

Гурток «Академія маленьких дослідників» (керівники Юлія Пономаренко, Юлія Козінцева)

Заняття відбуваються в молодшій групі «Чомусики» 1 раз на тиждень у середу і тривають 15-20 хвилин. У групі 10-12 дітей трьох – чотирьох з половиною років.

Метою гуртка є сприяння інтелектуальному розвитку дошкільнят та формування у них основи цілісного світогляду та створення умов для розвитку пошукових умінь. Спонукати дітей до творчого, самостійного пошуку причинно-наслідкових зв'язків. Різноманітними формами пошуково-експериментальної діяльності стимулювати дитячу активність. Систематизувати і поглиблювати уявлення дітей про явища та об'єкти неживої природи як факторах екологічного благополуччя, розвивати пізнавальну активність.

Побудова програми гуртка орієнтована на задоволення провідної потреби, властивої конкретному  періоду дитинства.

 Робота гуртка спрямована на використання  пізнавально-дослідної діяльності як стержня для пізнавального розвитку дитини. Стимулювання дітей до порівняння, пошуку подібності та відмінності, зв'язків речей і явищ, до словесного аналізу-міркування. Розвивати пізнавальну ініціативу дошкільнят (допитливість), самостійну дослідницьку діяльність за рахунок партнерства з дорослим. Розширювати знання дітей про навколишній світ, формувати у них уміння і навички їх самостійних відкриттів. Розвивати діалектичне мислення дошкільнят, тобто здатність бачити розмаїття світу в системі взаємозв'язку і взаємозалежності. Систематизувати знання дітей про такі явища та об'єктах як світло, повітря, вода, грунт, температура. Формувати основи розуміння необхідності дбайливого ставлення до компонентів неживої природи. Формувати уявлення про взаємозв'язки живої і неживої природи, показати залежність стану живих організмів зокрема і екологічного благополуччя на планеті в цілому від наявності та якості цих явищ і об'єктів. Розвивати здатність естетичної оцінки навколишньої природи.

Основними формами роботи є: бесіди, спостереження, практичні заняття (досліди).

Розширення знань дітей про навколишній світ є дуже важливим для повноцінного їх розвитку та сприяє становленню екологічної свідомості вже з дошкільного віку.

Заняття проводяться з дотриманням санітарно-гігієнічних норм і правил.

 

 

 

З часом удосконалюється індивідуальна творча лабораторія кожного педагога, керуючись новими ідеями і знахідками, зростає творчий потенціал педагогічного колективу. Вихователями закладу створено банк інноваційних технологій, які вони включають в  планування освітнього процесу.      

Проте, поруч з позитивним у питанні організації гурткової роботи визначено ряд недоліків:

  • Не завжди дотримується графік проведення гуртків, переносяться терміни;
  • недостатньо уваги приділяється просвітницькій роботі з  батьками щодо розвитку  здібностей  та обдарувань  дітей;
  • матеріали про роботу гуртків не висвітлюються у батьківських групах та сторінках закладу у соцмережі.

          

Виходячи з вище зазначеного,

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Вважати роботу закладу з даного напрямку задовільною.
  2. Вихователям груп:

2.1. Дотримуватись графіку проведення занять гуртків.

Постійно

2.2. Запрошувати колег на колективні перегляди занять.

1-2 рази за півріччя

 

2.3. Провести творчий звіт гуртків, які функціонують в ЗДО.

                                                                                                 Травень 2024

 

2.4. Висвітлювати інформацію про роботу гуртків у батьківських групах та сторінках закладу у соцмережі.

Постійно

    1. В системі проводити з батьками вихованців просвітницьку роботу щодо розвитку  здібностей  та обдарувань  дітей.   

Постійно.        

  1. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

 

Директор                                                                                                     Ірина УХО

 

 

З наказом ознайомлені: